بیشفعالی/کمبود توجه (AD/HD) :
بیش از هر زمان دیگری، برای درمان AD/HD از نوروفیدبک استفاده شده است. ۸۵-۸۰% کودکان مبتلا به AD/HD به وسیله نوروفیدبک بهبودی کامل مییابند.
اضطراب (Anxiety) :
بیشفعالی/کمبود توجه (AD/HD) :
بیش از هر زمان دیگری، برای درمان AD/HD از نوروفیدبک استفاده شده است. ۸۵-۸۰% کودکان مبتلا به AD/HD به وسیله نوروفیدبک بهبودی کامل مییابند.
اضطراب (Anxiety) :
شاید یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن والدین و آموزگاران در برخورد با کودک مبتلا به لکنت نقش می بندد این باشد که حال که این مشکل برای کودک پیش آمده ما باید چگونه برخورد کنیم و چه وظیفه ای داریم ؟
نکات زیر می تواند شما را در برخورد با این کودکان راهنمایی نماید . سعی کنید این توصیه ها را جدی بگیرید و در صورت نیاز به توضیح بیشتر با یک آسیب شناس گفتار و زبان یا کارشناس گفتار درمانی مشورت کنید :
۱- کودک را همان گونه که هست بپذیرید و این پذیرش را از طریق رفتار های خود به کودک تفهیم کنید . سعی نکنید کودکان را با هم مقایسه کنید و تفاوت های فردی آنها را به رخ یکدیگر بکشید چرا که هر کودکی با ویژگی های منحصر به فرد خودش متولد شده و نباید به خاطر این تفاوت ها مورد مذمت یا ستایش بی جا قرار بگیرد .
داشتن یک صدای خوب برای همه ی مردم اهمیت دارد این موضوع برای افرادی که بنا به اقتضای شغلی شان استفاده کنندگان حرفه ای از صدا می باشند یعنی معلم ها، خوانندگان حرفه ای ،قاریان قرآن ،گویندگان و افرادی از این قبیل اهمیت دوچندان دارد. در اینجا به اختصار به ۱۰ مورد برای داشتن کیفیت صوتی بالاتر اشاره می کنیم . مواردی که رعایت کردنشان ساده و رعایت نکردنشان به شدت مشکل آفرین خواهد بود.
لکنت دوران کودکی پدیده ی پیچیده ای است که از دیدگاه های مختلفی آن را مورد بررسی قرار می دهند.
طبقه بندی لکنت دوران کودکی از دیدگاه علامت شناختی
در این دیدگاه بنا به تظاهرات و ویژگی های لکنت در کودکان ، سه طبقه زیر را می توان قائل شد:
۱ – لکنت اولیه (آغازین) :
این نوع لکنت به حالتی نسبت داده می شود که در آن کودک :
انواع اختلالات صوت
انواع مختلفی از اختلالات صوت در میان افراد میتلا دیده می شود . در نوع تقسیم بندی اختلالات صوت ، این اختلالات به دو دسته اختلالات عضوی و روانزاد تقسیم بندی می شوند :
- اختلالات عضوی